Mange tak for inputs.
Jeg må indrømme at jeg nok er lidt snobbet når det drejer sig om komponenter, men nogle ESR-målinger på kondensatorer med metalliseret film viste at de er en fin erstatning for elektrolytter.
Mvh Bo
spuncut skrev:Hej Bo
Jeg syn's at vi skal lave en "Delefilter-tråd" hvor vi kan søge at belyse kvaliteten af de komponenter der anvendes. Jeg savner bla. mere fokus på spolerne i delefiltret, da spolerne har skavanker der langt overskygger kondensatorenes.
MVH Henning
spuncut skrev:Hej Brian
Du sender mig bare nogle billeder så fixer jeg et diagram.
Angående den der "Bipolar-kobling": Jeg er i tvivl om man ender op med 7,5 µF eller 15 µF?
MVH Henning
ScanDynacoNut skrev:spuncut skrev:Hej Brian
Angående den der "Bipolar-kobling": Jeg er i tvivl om man ender op med 7,5 µF eller 15 µF?
MVH Henning
Super Jeg glæder mig til at se det tidlige filter, og se om der er forskel.
Jeg lavede et par målinger af lytterne. De var begge gledet til 18uF. En måling af dem i serie -Pol mod -Pol, som på billedet, gav 9uF. Så det tyder på at der er tale om en halvering som bipolar kreds, ifølge min ydmyge opfattelse.
spuncut skrev:Altså Niels tror du virkelig at jeg er i tvivl om hvordan man regner komponenter i serie og parallel...
Min betænkning går på at den ene lyt klapper sammen når den får tilpas meget spænding i modsat polaritet, men hvis ikke det sker så må man da i hvert fald regne med en meget lavere mærkespænding end den påtrykte. Bortset fra et par gange hvor jeg har fået vendt en lyt i en strømforsyning, med katastrofale konsekvenser, er elektrolytter i modpolaritet ikke noget jeg har erfaring med, så det er nok det min betænkning går på.
MVH Henning
spuncut skrev:Hej Brian
MVH Henning
Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster