Hej!
Jeg har netop erhvervet mig denne overskønne tuner i rigtig flot kosmetisk stand og uden mangler. men........
Den spiller ikke i stereo - stereolampen lyser ikke - den skal nok re-lampes. Er der nogle her på Forum, som kan bibringe nogle rigtig gode tips eller råd til, hvordan jeg får knækket koden med med manglende stereo?
Jeg er helt bevidst om, at der nok skal kastes et blik på stereodekoder-chippen, som så vidt jeg ved, også styrer stereoindikatoren. (FM-signalet er tip-top og er ikke et issue).
Jeg er dog løbet ind i en række mærkelige informationsstrømme vedr. denne chip - idet servicemanualen opererer med en chip kaldet MC1310P - der sidder en LM1310N i den nu, som nok er defekt - En japansk restaurereringsmand har anvendt en TA7157P - og på det store Indernet har jeg læst, at chippen måske skal hedde HA11223 - disse modstridende oplysninger bringer straks en jyde som jeg i oprør og jeg søger lidt opklaring.
Som alle nok er klar over, så ønsker jeg, at der skal sidde den HELT rigtige, og servicemanulen giver jo også et autoriseret fingerpeg om, at det nok skal være en MC1310P, men nu er det vel ikke sådan, at denne chip er til Japanske forhold (anden FM-skala) eller kan den bruges til alle FM frekvensområder?
Der er flere issues med tuneren, som jeg nok chimer ind med senere, men dette er foreløbig det mest alvorlige - og det ER ikke let at spille på en verdensklassetuner - - - i mono (ja-ja R-L-B - jeg vil stadig gerne spille i stereo, hvis udstyret er bygget til det )
Er der nogle af jer, som har noget fed viden har erfaringen med enten denne tuner - eller evt. T-101, som kunne ligne (eller FM -tunerviden generelt).
Med håb om gode opklarende inputs
Vh
Freddy