Som flere af de gode forum-fæller herinde har måttet høre på/læse om, har jeg ærgret mig over, at jeg i 1989 solgte mine JBL L300 (barn på vej, småt med penge osv.). Nogle af jer var endda så venlige at gøre mig opmærksom på, at sådan et sæt kom til salg på "det andet" forum...
Tak for det.
De stod godtnok i Lemvig (resten af min signalkæde er i Valby), og sælgeren havde en lidt underlig auktions-lignende salgsproces i gang (man kunne ikke se hvilke andre bud han - sagde at han - havde modtaget). Men da jeg et sted inderst inde
havde besluttet, at jeg ville have et sæt L300 igen - og i livet har ærgret mig mere over hvad jeg
ikke har gjort end hvad jeg har gjort - så fandt vi ud af at lande en aftale.
Og højttalerne landede også her i mit nyindrettede (næsten færdige) lytte-rum, netop som jeg i dag kan feje rund fødselsdag
JBL L300.jpg
Standen er sådan set OK:
Alle enheder spiller (men én bas skal recones - eller mindst have nye ophæng).
Et par mindre finer-skader skal udbedres.
Front-rammerne skal have gen-limet stoffet (blåt) - men jeg pønser på at bygge et par rammer til og have flere fronter/stof-farver at skifte med. Jeg havde både de sand-farvede og de brune fronter way back.
Skum/pappet under glaspladen er væk og skal genfindes/genskabes.
Terminalerne bagpå skal reetableres (der er lavet 2 x 2 til bi-wirering)
Her ud over kan det være at delefilteret skal have et eftersyn med friske kondensatorer - og evt. en lille modifikation, hvis mellemtone(hornet) viser sig at være for påtrængende.
Og endelig gør L300'erne mig særdeles opmærksom på, at efterklangen i lytterummet skal dæmpes grundigt (det vidste jeg nu godt - men med det lydtryk de let præsterer bliver det endnu mere påkrævet).
Alt-i-alt en dejlig fødselsdagegave - tusind tak Captain Phoenix
Også tak til den forstående langhårede, hvis eneste betingelse var, at der skal lige så mange kubik-meter andre højttalere ud fra matriklen. Her bliver jeg jo hjulpet af at jeg har været god til at samle så meget... (må se at få lavet et salgsopslag herinde).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.