Hej! Pladespilleren ligner en Connoisseur BD1:
Captain Phoenix skrev:Min ene musikalske og musikglade søn flytter med kæreste (i 8.ende måned) ud af Århus-kollektivet.
De har købt et kolonihave-hus til den lille familie, hvor pladsen ikke er til hans JBL-L166'er og separate Rotel for-/effektforstærkere mm.
Altså måtte jeg afsted til Århus med noget mindre grej, så der kan være musik når vinter bliver til forår og de to bliver til tre: En hyggelig Nikko-receiver og - surprise (not) - et par Beovox S45-2 er nu på plads sammen med Thorens 280 mk.II/Sony CD.
Louis skrev:Man kan da ikke køre rundt i Århus uden at ringe og inviterer sig selvoppustede kaffe
Det ser sgu hyggeligt ud og tillykke med Barnebarnet:)
Fornemme jeg lidt misundelse over Oprhans boksen?
Captain Phoenix skrev:Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang
Captain Phoenix skrev:Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
Jeg glemte helt at købe en til mig selv - og nu koster de over 3.000,- på nettet.
Sorenki skrev:Captain Phoenix skrev:Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang
Du er velkommen til kaffe hos mig, hvis du vil se 212-projektet inden Louis går igangCaptain Phoenix skrev:Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
Jeg glemte helt at købe en til mig selv - og nu koster de over 3.000,- på nettet.
Jeg glemte også at købe et sæt... nu håber jeg bare på at nogen finder et lager et sted og priserne falder til noget spiseligt
Captain Phoenix skrev:Louis skrev:Man kan da ikke køre rundt i Århus uden at ringe og inviterer sig selvoppustede kaffe
Det ser sgu hyggeligt ud og tillykke med Barnebarnet:)
Fornemme jeg lidt misundelse over Oprhans boksen?
Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang
Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
Captain Phoenix skrev:Ferien har (bl.a. og igen) bragt os til Provence.
Og dermed naturligvis på forskellige loppemarkeder efter... tja... ikke noget bestemt eller uundværligt...
Men jeg fandt en sjov Philips pladespiller i en skøn 70'er-orange, som jeg slet ikke kunne stå for.
Sælgeren forlangte € 20, men da den havde (har) startproblemer bød jeg 10 - og fik den for 12.
Kører både batteri og lysnet - og (krystal)-pick-up'en ser ud til at være i fin stand.
Højttalerne i låget har magneten placeret inde i/foran membranen for at spare plads. Den spiller sikkert ikke ret godt - men måske er den så kompakt, at jeg kan få "smuglet" den med på fremtidige bil-ferier.
Jeg læser iøvrigt netop her på ferien en Leonard Cohen-biografi (Sylvie Simmons fremragende: "I'm Your Man - The Life Of Leonard Cohen", 2012) - når jeg ellers kan koncentrere mig for udsigten fra poolen/terrassen.
Derfor var det også passende, at jeg fandt nogle Cohen-LP'er - det blev til en lille stak.
Der er også en Johnny Hallyday-LP imellem (han døde for nylig - har intet med ham...).
I Frankrig var han lige så stor som Elvis i US/resten af verden - og jeg fik en lang snak & fortælling med sælgerens næsten tandløse far om Hallyday's begravelse (med optog og 1 million deltagende på Champs Elysée). Hyggeligt.
Jeg ønsker jer alle en god sommer - og slutter lige med at billede af den nærliggende by - Montauroux - hvor jeg skal på morgenmad-café netop nu (efter morgen-dukkerten i poolen).
Livet er godt!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster