Så kommer der lige en historie mere fra min side.... denne gang hele historien :-)
Det drejer sig om denne Sansui Model 1000 A (A er vigtigt). Det er en receiver fra begyndelsen af halvfjerdserne, og en slags hybrid fra slutningen af "rør tiden" og starten på "stereo tiden" Den er således udstyret med ikke mindre end 21 rør, men har stereo dekoder, og er fuld stereo, hele vejen igennem.
Denne gang får i det færdige resultat med det samme.
Og så tilbage til begyndelsen. Den tidligere ejer fortalt at den havde stået i en stald, og spillet for køerne (Jow-den er go nok).
BEHOLD - HASHIMOTO ELECTRIC transformere
Behøver jeg sige mere.....meget beskidt, og selvfølgelig defekt. Der manglede et par rør, og så var der indført forskellige modificeringer for at komme ud af et ustabilt bias kredsløb....UDFORDRINGER
Og så i gang med rensning:
De store lytter var trætte, og flere af dem helt uden kapacitet = i gang med restuff! man sætter jo ikke moderne blå eller gule kondensatorer i sådan en krabat.
Husk i øvrigt at hvis i bevæger jer ud i restuff disciplinen, så skal der være luft over de nye kondensatorer, og et lille rør så luften kan slippe ud. Eller er det et mindre kanonslag hvis der opstår fejl i ensretter eller lign.
Et af de større problemer jeg stødte på var at to af disse cementmodstande var brændt over (meget specielle. Sidder kun i dette apparat)
BUM, hvor heldig kan man være. Nogen har sat dem til salg på nettet = haps.
Alle rørene blev skiftet, her er det nye parrede udgangsrør, resten leveret af Fred Marantz (tak for det)
Nok den største del af projektet. Samtlige elektrolytter udskiftet til RIFA lytter og alle de øvrige kondensatorer skiftet til RS-pro typer.
Og SÅ GLØDER DET
Uha den spiller godt, ren og velafbalanceret helt støjfri. Og en FM modtager der kan modtage selv de svageste japanske lokalradioer her i DK, udelukkende på skruen i et coax stik......